Bedrijvendag Tilburg is een ‘must’

Avans en studentenvereniging Totus organiseren op 12 mei een Bedrijvendag op de vestiging in Tilburg. Tijdens dit evenement komen zowel nationaal als internationaal opererende bedrijven naar de hogeschool. Studenten met een techniekstudie krijgen de kans om met al deze bedrijven te praten over een toekomstige baan, stage of een afstudeerproject.

Vol schema

Een aantal interessante gasten zal bij het carrière-evenement aanwezig zijn. De dag wordt geopend door Adjiedj Bakas, internationaal bekend trendwatcher en auteur van de bestseller Megatrends Nederland. Tijdens een lezing zal hij het hebben over het nieuwe werken, social media en de veranderende bevolkingssamenstelling.

Ook Bas van der Pol en Kenneth Smit zullen tijdens de bedrijvendag van zich laten horen. Van der Pol werkt bij het Centrum voor Architectuur en Stedenbouw Tilburg en zal een lezing geven over stedenbouwkundige ontwikkelingen in Tilburg. Smit zal de studenten een workshop geven in communicatie, netwerken en acquisitie.

Netwerken

De kennis die de studenten tijdens de workshop van Smit opdoen, kunnen zijn op de markt van de Bedrijvendag meteen in de praktijk brengen. Op deze markt zijn verschillende bedrijven vertegenwoordigd die aansluiten op de studies van de jongeren. Het is de bedoeling dat de Avansstudenten op 12 mei in contact komen met bedrijven waar zij stage kunnen lopen, hun afstudeerproject kunnen maken of later kunnen werken. [IB]