Geen cola en koffie voor Leuvense studenten

‘Suikerhoudende dranken zoals cola, fruitsap, energiedrankjes en ook koffie maken veel vlekken op onze houten tafels en stoelen. Vooral op dagen dat ieder plekje bezet is, wordt er aardig wat gemorst’, zegt Erna Mannaerts van de Centrale Bibliotheek tegen de Vlaamse krant Het Nieuwsblad.

Voortaan kom je alleen voorbij de poortjes van de bibliotheek met een flesje water. Volgens de universiteit kunnen studenten altijd een pauze nemen om buiten koffie en cola te drinken.

Xplora

In de verschillende Xplora’s van Avans kun je met frisdrank en koffie nog gewoon achter een toetsenbord kruipen. Toch zijn ook daar enkele etenswaren verboden volgens Xplora-medewerker Mia Hesemans: ‘Het gaat met name om de vette happen, soep en complete maaltijden. Daar worden de pc’s en tafels het viest van. Dat zijn we helemaal beu.’ [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Xplora in opstand tegen etenstroep 24-9-2009