Glutenvrij bier op tv

In BV Brabant wordt iedere week aandacht besteed aan de Brabantse economie, de arbeidsmarkt en het onderwijs. Deze week brengt de lokale omroep in beeld welke projecten ATGM in samenwerking met het bedrijfsleven uitvoert. Het programma wordt op zondag en maandag vanaf 7.00 uur uitgezonden en iedere twee uur herhaald.

Allergisch voor bier?

Een van de ergste allergieën die je als student kunt hebben, is misschien wel een allergie voor bier. Als je niet tegen gluten kunt, betekent dat dat je ‘gewone dingen’ zoals bijvoorbeeld brood, pasta, koekjes en mayonaise niet kunt eten. Ook alcoholische dranken zoals bier en whisky zorgen voor een allergische reactie.

Een onderzoek van de ATGM naar bier dat patiënten met een glutenallergie kunnen drinken, wordt in BV Brabant uitgelicht. Bij dit onderzoek werkt de Avansacademie samen met het coeliaci consortium, het LUMC en bierbrouwerij de Beyerd. Een ander project waar het televisieprogramma aandacht aan besteedt is een onderzoek naar kersenallergieën.

BV Brabant is komende zondag en maandag vanaf 7.00 uur ’s ochtends te zien op Omroep Brabant. [IB]