Pabo weet ook raad met bejaarden

Vorig jaar wilden de verpleeg- en verzorgingstehuizen van Stichting Elisabeth in Breda ook een rolstoelvierdaagse organiseren. Toen waren er helaas niet genoeg vrijwilligers om alle bejaarden vier dagen achter elkaar de hele route vooruit te duwen. Dit jaar springt de Bredase Pabo echter bij en zijn er in de week van 23 mei iedere dag minimaal 43 studenten beschikbaar om de rolstoelers tussen 14.00 uur en 16.30 uur rond te rijden.

Maatschappelijke betrokkenheid

De Pabo heeft al een tijdje contact met de Stichting Betrokken Ondernemers Breda, omdat de Pabo maatschappelijke betrokkenheid erg belangrijk vindt. Vanuit deze organisatie kwam de vraag of de lerarenopleiding het leuk zouden vinden om vrijwilliger te worden bij het rolstoelevenement.

De eerstejaars en tweedejaars Pabostudenten reageerden volgens de opleiding heel enthousiast op de uitnodiging. Uiteindelijk zijn er dankzij de studenten genoeg vrijwilligers om dit moment van start te laten gaan. [IB]