Punt verloot kaarten Bossche cabaretshow!

Bij de meeste mensen gaat er niet meteen een belletje rinkelen na het horen van de twee namen. Maar het duo timmert al een decennium hard aan de weg. In 2000 lanceerden ze hun cabaretcarrière door zowel de jury- als de publieksprijs op het Groninger Studenten Cabaret Festival binnen te slepen. Sindsdien stonden ze met drie verschillende shows op de planken.

Shouf Shouf!

Maar ook op tv flitsen de twee geregeld door het beeld. Zo kruipt Leo Alkemade wekelijks in de huid van Robbie voor de televisieserie Shouf Shouf! en figureert hij in de Beemsterkaas-reclame als boer Klaas. Roel Bloemen figureert ondertussen in een commercial van IKEA. Als duo waren ze bovendien te zien in de film Floris en schuiven ze iedere zaterdag aan bij het radioprogramma Spijkers met Koppen.

In hun nieuwste show ‘Je moet niet alles geloven wat Gemma zegt’  bundelen Alkemade & Bloemen hun grootste krachten: Fysiek spel, absurde dialogen, ontroering, onberekenbare gekte en onnavolgbare logica. Dit alles resulteert in hilarische scènes.

Winnen?

Ben je student en wil je de twee vrijkaarten winnen? Mail dan naar punt@avans.nl het antwoord op de volgende vraag: Welke van de twee cabaretiers heeft als bijnaam ook wel “die jongen zonder bril”? [CT]

UPDATE: Inmiddels zijn de kaarten weggegeven.

Trailer Alkemade & Bloemen