Strijden om plaats op HBO Intro Breda

In het Mezz Café zullen het Cadetten Tamboer Korps, rockcoverband Stout, rockband Roadbank en coverband SOC de tenen uit hun lijf spelen waarna een deskundige jury de twee winnende bands van de avond selecteert. Een stemronde op de website van Punt bepaalt uiteindelijk welke band zal optreden voor een uitzinnig publiek van 10.000 studenten op donderdag 15 september in de binnenstad van Breda.

Tienduizend studenten

Het HBO Intro Festival in Breda is dé feestelijke opener van het nieuwe studiejaar. Bij voorgaande edities gingen in totaal meer dan tienduizend studenten uit hun dak bij de verschillende podia in de Bredase binnenstad. Voor beginnende bands is optreden op zo’n festival een droom.

De bandstrijd begint om 19.00 uur. Volgende week dinsdag 31 mei zullen diverse DJ’s onderling uitmaken wie van hen mag optreden op het HBO Intro Festival. Zij doen dat in het Bredase cafe Miller Time. Op 15 juni is het vervolgens de beurt aan de Bossche bands om zich van hun beste kant te laten zien in Plein79. [AR]