Wat helpt nu echt tegen een kater?

In Punt10 lees je alles over beproefde remedies tegen een kater, maar ook waarom juist dingen als vet eten zo goed werken. ‘Je lichaam gaat ’s nachts keihard aan de slag om alles wat je binnen hebt gekregen te verwerken. Ook als je ’s ochtends veel eet, begint je lichaam met verbranden. Het duurt dan alleen wat langer voordat je lever op gang is en alle alcohol en voedingsstoffen heeft verwerkt’, legt Chemiedocent Jack van Schijndel uit.

Leidingwater of bier?

Bierdrinkers worden de laatste tijd doodgegooid met varianten op hun favoriete drank: malt, energy en andere smaakjes. Maar smaakt het allemaal wel even lekker? Drie Bredase studenten testten een aantal nieuwere biertjes en een oude bekende. ‘Gadver, dit is echt héél smerig. Dit lijkt wel het laatste restant van een fust.’ Je leest er alles over in de nieuwe krant.

Ben je na maanden zwoegen eindelijk klaar met je afstudeerproject, moet je je scriptie nog presenteren in een volle collegezaal!. Wil je niet met een rode kop en knikkende knieën voor de klas staan, lees dan de tips in Punt10. Ook handig voor studenten die pas volgend jaar afstuderen.

En meer…

In de nieuwe Punt lees je ook welke bands meedoen aan de Battle of the Bands in Den Bosch, hoe basisschoolkinderen les krijgen bij de Bredase voetbalclub NAC van Pabostudenten en welke films je deze zomer moet gaan zien in de bioscoop.

Punt10 ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is hier digitaal te lezen. [AR]