Avans zoekt extra ruimte in Den Bosch

Het CvB stelt verrast te zijn door de verwachte toename van het aantal Bossche studenten. Deze groei kan de hogeschool niet opvangen met de uitbreiding van lob C en D, waar nu aan gewerkt wordt. Als alternatief is Avans nu op zoek naar een huurpand waar een aantal academies in zal trekken. Naar alle waarschijnlijkheid zijn dat de Juridische Hogeschool Avans-Fontys en de Academie voor Sociale Studies 's-Hertogenbosch.

Tuinlokalen

Daarnaast heeft het CvB besloten om in een deel van de tuinlokalen extra onderwijsruimten in te richten. Dat deel is nu nog in gebruik door de opleiding Advanced Business Creation. Zij gaan verhuizen naar de vernieuwde Techniekhal waardoor er ruimte vrij komt in de tuinlokalen.

Met de bovenstaande maatregelen en de inmiddels gestarte verbouwingen van lob C en D hoopt Avans de druk op de locatie Den Bosch te verlichten. [AR]