De oplossing voor paniekerige brugklassers

Zoals elk jaar beloofd ook deze eindexamenexpositie weer een gang te worden langs verrassende en prikkelende ontwerpen en installaties. Zoals de door Inge Ariës gemaakte slimme agenda voor brugklassers. Deze helpt de eerstejaarsscholieren met het plannen van huiswerk.

Autoshowrooms

Bart Pellis stoorde zich aan de grote showrooms aan de kant van de weg. Kan dat niet anders, vroeg hij zich af. Met zijn Zero76 concept wil de student een niet traditionele autoshowroom introduceren.

In opdracht van Philips bedacht Yann Sinke een intelligent interface-concept om bedrijven te ondersteunen bij het verminderen van het energieverbruik in hun gebouwen. De interface bestaat uit meerdere grafische visualisaties die de verbanden bloot leggen tussen energieverbruik, aanwezigheid van mensen en de weersomstandigheden.

Gamen met Skype

Tim Kurvers heeft bedacht hoe je echte telefoongesprekken kunt inzetten bij een spel. Een online game waarin je via Skype of mobiele telefoon contact kunt opnemen met de hoofdpersoon. Via een ‘gewoon’ telefoongesprek kun je invloed uitoefenen op het spel.

Deze en andere afstudeerprojecten zijn op donderdag 30 juni en vrijdag 1 juli te zien op de eindexamenexpositie 2011. Iedereen is welkom tussen 11.00 uur en 19.00 uur op de eerste verdieping van Lovensdijkstraat 63. Kijk hier voor meer informatie. [AR]