Energieke performance van Indigo Mind

De vierkoppige band die naar eigen zeggen funk-poprock maakt, brengt zowel eigen nummers als bekende covers. ‘Bij sommige gelegenheden is er behoefte aan covers en we moeten weleens twee uur achter elkaar spelen. Dan gebruiken nummers van bijvoorbeeld Ilse de Lange en Bløf als opvulling’, zegt Elmar Veldhuizen, derdejaarsstudent Werktuigbouwkunde op Avans in Den Bosch.

Combibaantjes

Alex Paauw studeert ook bij Avans en is derdejaarsstudent Technische Bedrijfskunde in Den Bosch. De andere twee bandleden, Veerle Kiliaan en Friso Hoeksema, maken met hun studies echter alvast een grote stap richting een muzikale carrière. Zij zullen volgend jaar op het conservatorium en de rockacademie gaan studeren.

‘Een combibaan is voor mij de ultieme droom’, laat Elmar weten. ‘zowel maatschappelijk als muzikaal bezig zijn lijkt me echt ideaal.’ Wat Indigo Mind de komende tijd vooral wil is aan zoveel mogelijk mensen laten zien wie zij als band zijn en wat voor muziek ze maken.

Groeiend succes

De jonge band probeert op dit moment nog steeds hun eigen sound te verbeteren. ‘We willen nog steeds groeien en ondanks het eigen geluid dat we reeds ontwikkelt hebben, willen we nog meer van onszelf in ons werk leggen.’

Dankzij deze muzikale ambitie hebben de studenten al een aantal mooie optredens op hun naam staan. De band heeft al in de finales van The Next Stage in de Effenaar en Emergenza in 013 gestaan. Ook wonnen zij de publieksprijs tijdens de Brabant Battle en speelden zij op verschillende festivals.

Indigo Mind is een van de zes bands die optreden tijdens de Punt/ HBO Intro Battle of the Bands Den Bosch op 15 juni in Plein 79. Toegang is gratis. [IB]

In Punt10 vind je de complete line-up van de Battle of the Bands Den Bosch.

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Chasing Statues gaat voor de winst 08-06-2011