Reddingsactie docent mislukt

Talboom heeft een tijdelijk contract en dat loopt deze zomer af. Omdat TI al ruim in zijn jasje zit qua personeel, moet iedereen met een tijdelijk contract eruit. Toen de TI-studenten (bij wie de jonge Talboom erg populair is) dit half maart hoorden, stelden zij een petitie op om de directie te vragen het ontslag nog eens te heroverwegen.

Expert

Talboom scoort goed in de studentenevaluaties en is bovendien dé expert als het gaat om The Cave, de virtuele 3D-omgeving van ATM. Zonder hem zou waardevolle kennis over The Cave verloren gaan, stellen de opstellers van de petitie. Bovendien zouden door de vergrijzing over een paar jaar meerdere TI-docenten met vut of pensioen gaan.

Ruim zeventig procent van de gevraagde studenten zette zijn of haar handtekening onder de petitie. Maar dat lijkt nu verspilde moeite. ‘Ik kan dit managementtechnisch gewoon totaal niet verantwoorden’, legde academiedirecteur Harrie de Werd vorige week tijdens de academieraadsvergadering van ATM uit, waar de petitie op de agenda stond.

80.000 euro per jaar

De Werd: ‘Bij TI hebben we al een overbezetting en dat gaat ten koste van de andere opleidingen binnen onze academie. Een docent in dienst houden zonder dat er werk voor hem of haar is, kost 80.000 euro per jaar. Als over twee, drie jaar de vergrijzingsuitstroom begint, gaan we gewoon weer de arbeidsmarkt op.’ [LJ]

Zie het eerder verschenen artikel:

Studenten voeren actie voor behoud docent 29-03-2011