Directiewissel bij AGZ

Anja van den Bos studeerde de opleiding A Verpleegkunde in Roosendaal en vervolgens de opleiding Verpleegkunde in de Maatschappelijke Gezondheidszorg in Breda. Na enkele post-hHbo-opleidingen in Utrecht en Nijmegen en de opleiding Strategie en innovatie voor de non-profitsector aan de Universiteit van Tilburg behaalde zij aan deze universiteit haar master Public Sector Management MPM. Daarnaast behaalde zij haar opleiding en certificering tot Mediator.

Van den Bos was werkzaam als wijkverpleegkundige en leidinggevende en stafverpleegkundige aan het Kruiswerk West Brabant. Vervolgens was zij organisatie-adviseur bij KPMG Health Systems en projectleider Transmurale zorg bij de Thuiszorg West Brabant en de Jeugdgezondheidszorg in Walcheren. Daarna voerde zij als zelfstandig ondernemer gedurende meerdere jaren een groot aantal projecten uit binnen het brede terrein van Zorg en Welzijn. Ook was zij mediator voor de rechtbanken in Breda en Middelburg.

Hogeschool Zeeland

Momenteel is zij directeur van de Academie Zorg en Welzijn aan de Hogeschool Zeeland. Van den Bos zal op 1 september of 1 oktober starten bij Avans.

Jo Timmermans, nu nog waarnemend academiedirecteur bij AGZ, krijgt de functie van adjunct-directeur bij dezelfde academie. Het College van Bestuur van Avans heeft tot uitbreiding van de directie met een tweede adjunct besloten vanwege de toegenomen complexiteit van de academie door de groei van het aantal studenten tot 1.800 en de snelle groei van het aantal studenten Verpleegkunde in Den Bosch. [AR]