St. Joost bewijst ongelijk Halbe Zijlstra

Op de eindexamenexpositie van de Bredase kunstacademie St. Joost valt dit jaar op dat kunst helemaal niet elitair of hoogdrempelig is, integendeel. Hier een kleine greep uit het enorme aanbod dat voor iedereen deze week te bezichtigen is.

Geschiedenisvan Europa

De vierdejaarsstudenten Illustratie hebben allemaal een andere invulling gegeven aan de onderwerpen ‘Europa’ en de ‘Bio-industrie’. Dat resulteert onder andere in veertien ‘ouderwetse’ affiches die de geschiedenis van Europa in de vorige eeuw weergeven, gemaakt door Aron Vellekoop León. Maar ook in een totaal anders geïllustreerd kinderboek over de bio-industrie gemaakt door Noor Beun.

Vierdejaarsstudent Vormgeving Marleen Jansen weet te verrassen met een zeer speelse tafel die tegelijkertijd fungeert als ouderwetse wip.

Cartuning

Fotografiestudent Wieke Hoeke is in de wereld van de autoclubs gedoken en heeft vooral oog voor de meisjes die wachten en toezien terwijl hun vriend eindeloos aan een auto zit te sleutelen en te tunen.

De eindexamenexpositie van St. Joost is nog tot en met morgen voor iedereen te bezichtigen in het gebouw aan de Beukenlaan. [AR]