Bossche eerstejaars overspoelen centrum

Op de Markt staat de kroegentocht van de opleiding Commerciële Economie op het punt om te beginnen. ‘Hopelijk gaan we dadelijk bier drinken’, zegt eerstejaarsstudent Andreas Derks, gekleed in een roze shirt. ‘Veel kroegen zijn nog dicht.’ Een kwartier later zit de stemming er al wat beter in en wordt een levendige polonaise ingezet.

Aziatische fotograaf

Bij de opleiding Informatica drinken ze het liefst ook bier, maar staat de donderdagmiddag in het teken van een heuse vossenjacht. De opdracht: verklede docenten ontmaskeren als vos. ‘Dus we zijn aan het jagen’, lacht student Dave Kuijpers. ‘We zijn op zoek naar een iemand in een hazenpak, een Aziatische fotograaf, een fotomodel en een straatmuzikant.’ Vooral naar het fotomodel wordt naarstig gezocht, aldus de studenten.

Het toeval wil dat de introducties in Den Bosch dit jaar samenvallen met de kermis. Enkele studenten grijpen dankbaar hun kans en nemen plaats in één van de kermisattracties.

Gitaar

Even verderop wordt de rol van straatmuzikant tijdens de vossenjacht vertolkt door docent Peter van den Berg en zijn vrouw. Met een gitaar in de hand zit hij op de Vughterstraat. ‘Verschillende studenten kwamen hier voorbij gelopen en hebben ons niet herkend. Voorbijgangers wilden zelfs geld in het hoedje gooien, maar dat mag natuurlijk niet.’ Eén van de oudejaarsstudenten denkt dat het niet zo’n moeilijke opdracht is: ‘ICT’ers weten niet altijd goed te mengen.’ [MG/CT]

Lees welke introducties er allemaal zijn in de Punt.Intro -krant!

In Punt01 komen foto’s van de diverse introducties in de Avanssteden.

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Twaalf uur; tijd voor gratis bier in Tilburg 25-08-2011

Regen verpest fietstocht Virgo 24-08-2011