De tien geboden van Avans

35.000 exemplaren zijn er gedrukt van het boekje. Alle medewerkers van Avans kregen het rode boekje afgelopen week al in hun postvakje. Studenten krijgen het boekje deze week tijdens hun eerste college(s) uitgereikt van hun docenten.

Het boekje bevat een voorwoord van het College van Bestuur en een verhaal over de basiswaarden van Avans. Daarnaast doen studenten, medewerkers en mensen uit het werkveld bijzondere uitspraken over Avans.

Geen drugs

Maar het meest in het oog springend is wel het hoofdstukje met ‘de Tien Geboden’ van Avans: tien omgangsregels voor alle studenten en medewerkers. Ruim je afval op, wees op tijd en zet je mobiele telefoon uit tijdens een college of vergadering. Niet roken in de gebouwen, geen drugs en alleen alcohol in de Grand Cafés, ná 16.00 uur. De meeste regels zijn vanzelfsprekend, maar volgens de makers van het boekje goed om nog eens op te noemen.

Niet gevreesd dat je deze ‘dikke pil’ niet uitkrijgt: de meeste pagina’s van het boekje zijn blanco. Op deze lege pagina’s kun je aantekeningen maken, bijvoorbeeld van het 06-nummer van die leuke medestudent… [LJ]