Het wordt weer een druk jaar!

De opleidingen Bestuurskunde, Integrale Veiligheid, Management, Economie & Recht en Personeel & Arbeid verwelkomden traditiegetrouw hun nieuwe studenten in de centrale hal in Den Bosch. Aangezien dat er grofweg 650 waren, stond de entree van het gebouw dan ook afgeladen vol.

Niet de grootste

AMB mag zich dan de grootste academie noemen, in tegenstelling tot voorgaande jaren herbergt zij niet de meeste eerstejaarsstudenten. Die eer is in 2011 weggelegd voor de Academie voor Marketing in Den Bosch. Zij krijgt dit jaar volgens Qlikview maar liefst 730 aanmeldingen te verwerken, 32 procent meer dan vorig jaar.

Het belooft in Den Bosch sowieso een druk jaar te worden. De Bossche opleidingen hebben gemiddeld 8 procent meer aanmeldingen dan vorig jaar. In Breda steeg het aantal nieuwe eerstejaarsstudenten 6 procent. Het is in beide gevallen ruim boven het landelijke gemiddelde van 1,4 procent. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Aanmeldingen Avans ver boven landelijk gemiddelde 26-8-2011