Intro Utrecht gaat door na busongeluk

Gisteravond rond acht uur reed een open dubbeldekker met leden van een studentenhockeyvereniging onder een viaduct door. Daarbij stootten drie studenten hun hoofd. Twee slachtoffers liggen volgens de Utrechtse politie zwaargewond in het ziekenhuis, een derde studente liep een lichte hersenschudding op en mocht al snel naar huis.

Geen muziek

Voor vandaag zijn er vooral kleinere activiteiten gepland en die gaan gewoon door, zegt Marieke Groeneveld van de organisatie van de Utrechtse Introductie Tijd (UIT). ‘Wel is het doorlopende programma op het Domplein iets aangepast. Dat zou vandaag een groot terras zijn om te chillen met muziek. Maar we hebben besloten geen muziek te draaien en er gewoon een plek van te maken waar mensen samen kunnen komen.’ De organisatie besluit later over eventuele programmawijzigingen tijdens de rest van de UIT.

Verpleegkundestudenten in Den Bosch en Breda zijn vandaag begonnen aan hun introductie, de meeste andere introducties bij Avans beginnen volgende week. [AR, MdV/HOP]