Studentenbond kapt ermee

De Wageningse Studenten Organisatie is per direct gestopt met alle activiteiten. Potentiële bestuursleden haakten een voor een af, zegt Van den Berg in Resource. Daarop besloot de WSO het bijltje erbij neer te gooien. De kamerbalie voor studenten die huisvesting zoeken blijft wel open.

Hoop op bestuur

'Ik ben bang dat dit niet de laatste vereniging is die ermee stopt', zegt Pascal ten Have, voorzitter van de Landelijke Studentenvakbond waarbij de WSO is aangesloten. De bond heeft hoop dat er alsnog een bestuur wordt gevonden, maar erkent dat het moeilijk is.

Laatste strohalm

Dat komt volgens hem door de dreigende langstudeerboete. 'Clubs die een paar jaar geleden nog bloeiden, vinden nu geen nieuwe bestuurders.' De plannen voor “collegegeldvrij besturen” waar VVD-kamerlid Anne-Wil Lucas voor pleit, zijn “een laatste strohalm”, zegt hij. 'Verenigingen zouden er dan voor kunnen kiezen om in plaats van vijf deeltijdbestuurders, twee voltijders aan te stellen.' [HOP/MdV]