Wildplassende student in fontein geduwd

Een aantal deelnemers stonden op een rij in de fontein aan de Stadhuisstraat te plassen. Dit tot ergernis van leden van de Tilburgse Volkspartij (TVP) die dichtbij op een terras zaten, zo meldt het Brabants Dagblad.

'Niks mis mee'

Volgens fractievoorzitter Loes Dielissen werden de wildplassende studenten gewaarschuwd. ‘Toen ze er geen gehoor aan gaven, is mijn collega er net langs gelopen en is de student in de vijver beland. Niks mis mee.’ Volgens haar klonk er applaus op het terras toen de student in de fontein belandde. ‘Ik misgun niemand zijn feestje, maar je moet niet moedwillig de boel bevuilen of vernielen. Als je nu rondkijkt in de binnenstad lijkt het wel of nu alles maar kan’, vertelt ze in de krant.

Andere gemeenteraadsleden hebben inmiddels onder andere via Twitter aangegeven het gedrag van de TVP’er onfatsoenlijk te vinden. [AR]