Account van 1.500 studenten geblokkeerd

In de meeste gevallen gaat het om eerstejaarsstudenten die zich via Studielink hebben aangemeld voor een opleiding bij Avans. Om die aanmelding compleet te maken, moeten ze vaak nog een machtiging van het collegegeld overleggen of een diploma en identiteitsbewijs opsturen. In de overige gevallen gaat het om oudejaarsstudenten die hun herinschrijving nog niet op orde hebben. Zodra de studenten aan hun verplichting hebben voldaan, wordt hun account weer geactiveerd.

Harde maatregel

Het is voor het eerst dat Avans deze harde maatregel neemt. De aankondiging van de actie lijkt in ieder geval zijn vruchten te hebben afgeworpen. Vorig jaar rond deze tijd hadden namelijk maar liefst 2.500 studenten zich nog niet volledig ingeschreven. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Avans pakt lakse inschrijvers aan 06-09-2011