Deeltijdacademie kijkt uit op zee

Na de Pabo en de Avans School of International Studies (ASIS) is nu ook de Academie voor Deeltijd (ADT) sinds kort verblijd met een aangeklede werkomgeving. Op schotten tussen de bureaus zijn prachtige vergezichten van stranden te zien. Links en rechts een bosje duingras maakt het idyllische plaatje compleet.

Toch is het niet alleen maar zon, zee en strand. Op de buitenkant van de koffie-pantry en in de vergaderzaal zijn kreten op de muur geschreven die helemaal passen in de visie van ADT: eigentijds, uitdagend, ondernemend, gedreven, focus op succes. Het moet de toeschouwer inspireren.

Persoonlijke foto’s

Ook de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB), tegenwoordig op de 3e en 4e verdieping van de G-gang, gaat binnenkort haar werkomgeving pimpen. In de kantoortuin komen persoonlijke foto’s van medewerkers en docenten, buiten komen plaatjes die te maken hebben met de identiteit van sociale studies.

Net als bij kinderen met nieuw speelgoed werkt het als een sneeuwbaleffect: de medewerkers zien bij elkaar het mooie eindresultaat en willen zelf ook foto’s op en aan de wanden. Maar of vakantiefoto’s en plaatjes van stranden nou ook het werken bevorderen, dat is nog even de vraag. [LJ]

Kijk voor meer foto's op de Facebook -pagina van Punt.