Laatste kans voor weggestuurde student

Hij tekende bezwaar aan tegen zijn negatieve bindend studieadvies. De kwestie kwam vrijdagochtend voor het College van Beroep, de onafhankelijke rechtbank van Avans. In zijn eerste jaar behaalde de CE-student 57 studiepunten en dus mocht hij doorstuderen. Het vak dat hem nu echter al twee jaar nachtmerries bezorgt is Logistiek. Na meerdere herkansingen heeft hij dit vak nog steeds niet gehaald.

Uitgeschreven

En dus mag hij dit jaar niet beginnen aan zijn derde studiejaar: Avans heeft hem officieel uitgeschreven. In een laatste poging zichzelf te redden deed de student vrijdag zijn verhaal bij het College van Beroep. Zijn belangrijkste argument: de examenstof van het vak Logistiek is al jaren onduidelijk. Tijdens een eerdere zaak hierover bij de onafhankelijke rechtbank kreeg die student toen gelijk. Deze jurisprudentie bracht de CE-student vrijdag in.

Na een kort overleg kwamen de partijen al snel tot een schikking. De examencommissie streek nog één keer de hand over het hart: de student mag het vak Logistiek nog een laatste keer herkansen. ‘Maar dat is dan ook echt je aller-allerlaatste kans’, waarschuwde examencommissievoorzitter Fred van ’t Veer. [LJ]