Marketinggenootschap bezoekt Flowserve

14.000 werknemers, 56 landen

Flowserve BV maakt deel uit van de internationaal opererende Amerikaanse onderneming Flowserve Corporation. De onderneming is wereldwijd een van de belangrijkste producenten op het gebied van vloeistof- en gasbeheersing. Flowserve heeft 14.000 werknemers in dienst in 56 landen.

Voordat de rondleiding door de fabriek van start gaat, staan er eerst twee presentaties op het programma. Ruud Bakermans, algemeen directeur van Flowserve Etten-Leur komt eerst aan het woord. Hij houdt een presentatie over de producten van het bedrijf, de locaties, de concurrenten, enzovoort. Hierna is er een presentatie over de aftermarket. Die gaat over de service en de producten die nog geleverd of bijgekocht kunnen worden na de aanschaf van een ander product binnen het bedrijf.

Het Marketinggenootschap is voortgekomen uit de eerste lichting afgestudeerden Master of Marketing van de Academie voor Deeltijd (ADT). Tegenwoordig kunnen ook alle docenten en alumni Commerciële Economie van ADT lid worden. Het genootschap heeft nu meer dan vijftig leden. [HS]