Nieuw Avans Alumniplatform gelanceerd

Mogelijkheden

Op het nieuwe platform kun je een eigen profiel aanmaken, contact leggen met andere oud-studenten en foto’s en filmpjes plaatsen. Ook is het mogelijk om subcommunities aan te maken. Bijvoorbeeld een groep waar je je oude vriendenkliekje voor uitnodigt. Maar je kunt ook een community maken voor mensen die bezig zijn met een bepaald onderzoek of voor mensen die in dezelfde branche terecht zijn gekomen. Binnen een community is het mogelijk om een forum bij te houden en om documenten met elkaar te delen.

Toegankelijkheid

Het nieuwe platform is een gesloten systeem. Zo is het netwerk vooralsnog alleen toegankelijk voor  afgestudeerde studenten van Avans. Je moet je registreren om toegang te verkrijgen tot bijvoorbeeld informatie over alumni-activiteiten en gegevens van andere oud-studenten, dus als je naam niet in de lijst van afgestudeerden voor komt, kun je niet verder. Het is dus niet mogelijk om er gebruik van te maken als je met je opleiding bent gestopt zonder je diploma te behalen.

Ook heeft de website per academie binnen Avans een eigen omgeving. Daar staat het nieuws op wat de betreffende academie aangaat. [HS]