Ontdek de perfecte studiekeuze

Als je dan eindelijk je studiekeuze hebt gemaakt, is het vaak toch niet helemaal wat je had verwacht. Je gaat twijfelen en misschien stop je er zelfs mee. Veel studenten lopen door deze twijfels studievertraging op. Om al deze ellende te voorkómen biedt Avans een workshop aan die je helpt met het maken van de juiste keuze.

De tweedaagse workshop wordt twee keer gegeven. De eerste is op vrijdag 7 en op vrijdag 14 oktober in Breda. De tweede workshop wordt in Den Bosch gegeven. Deze zal zijn op vrijdag 9 en vrijdag 16 december. De duur van de workshop is beide dagen van 10.00 tot 15.00 uur.

Aanmelden

Tot maandag 3 oktober is het nog mogelijk om je aan te melden voor de eerste workshop. Dit kan via studentencentrum@avans.nl. Als minimaal acht mensen zich hebben aangemeld, gaat hij door. Er zijn maximaal twaalf plaatsen. Er  wordt een eigen bijdrage van 50,- euro gevraagd.

Resultaat

Tijdens de workshop ga je goed nadenken over wie je bent, wat je kunt, wat je leuk vindt en wat je wilt. Dit gebeurt aan de hand van opdrachten en spelvormen zodat je op een actieve en prikkelende manier bezig bent met het ontdekken van jezelf. Het resultaat is dat je na de twee dagen beter weet wat je nou echt wilt en wat je kunt gaan doen om tot een goede keuze te komen. Je eindigt de workshop met een concreet actieplan waarin activiteiten staan die je gaat doen om te helpen met kiezen. Het idee erachter is dat je straks eindelijk weet wat echt een goede keuze voor jou is. [HS]