Tv-debuut oud-kunststudent bij Sesamstraat

Lobke maakte tekeningen bij ‘De Dames’, een serie van acht gedichtjes van Mieke van Hooft, over acht karakteristieke dames afkomstig uit alle uithoeken van het land: ‘Zo is er de dame uit Nieuwegein, die wilde ver-schrik-ke-lijk daftig zijn. De dame uit Kerkrade, die eet elke dag wel een pond chocolade en tante Marietje uit Zoutelande heeft zeventien armen en evenveel handen.’ Het item zal het komende jaar, tot september 2012, regelmatig terugkeren in Sesamstraat.

Lowlands

De ster van de oud-student van de Academie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost is rijzende. Ze heeft al diverse kinderboeken gemaakt en afgelopen zomer illustreerde zij voor de bijzondere special die nrc.next maakte voor festival Lowlands. In de krant van Punt staat bijna elke maand een illustratie van Lobke. Vanaf morgen komt daar dus een televisiepubliek bij dat kennis zal maken met haar bijzondere stijl. [LJ]