Vice-voorzitter Totus voor de camera

De tweedejaarsstudent Bouwkunde was druk bezig met het opruimen van de restanten van de schuimparty toen de verslaggevers van Omroep Brabant hem voor de camera vroegen. ‘Ik had me dus ook helemaal niet voorbereid. Eerlijk gezegd weet ik nu al niet meer wat ik precies gezegd heb.’

Langstudeerboete

Onderwerp van de reportage die zondag vanaf half zeven te zien zal zijn in Brabant Nieuws is de langstudeerboete. Studenten die langer dan vijf jaar over hun studie doen, krijgen een boete van 3.000 euro. ‘De vraag van de verslaggevers was of deze boete studenten ervan weerhoudt om bijvoorbeeld toe te treden tot het bestuur van een studentenvereniging’, vertelt Werner.

Zelf heeft hij niet het idee dat de boete belemmerend werkt. ‘We hadden vrij snel een nieuw Totus-bestuur.’ Werner zelf gebruikt dit studiejaar om de nog openstaande vakken van zijn propedeuse te halen en om ervaring op te doen binnen het Totusbestuur. ‘Ik denk dat ik hier zaken leer als evenementen organiseren die ik binnen de opleiding zelf minder snel zal leren.’ Dat Werner door zijn keuze iets meer kans maakt straks geconfronteerd te worden met de langstudeerboete neemt hij daarom voor lief.

Uitzending

De uitzending met daarin onder andere de Avansstudenten is vanaf zondag half zeven te zien op Omroep Brabant. Een uitgebreidere versie van het item zal op de website komen. [AR]

Update: Het item is nu hier te zien.