Avansbroers domineren NSK Wielrennen

Onder een strakblauwe hemel reden Miguel en zijn concurrenten meerdere malen het parcours van 2,2 kilometer rond de Nedereindse Berg. Na achttien rondjes en 39,6 kilometer moest een massasprint de beslissing brengen. Miguel liet de andere studentwielrenners zijn hielen zien en passeerde als eerste de finishlijn.

Tweelingbroer

Miguel kreeg tijdens de wedstrijd hulp van tweelingbroer Angelo Verhagen, eveneens student Accountancy in Den Bosch. De ‘tweede’ Verhagen eindigde niet bij de beste tien. Ook voor Teun Forschelen zat er geen hoge klassering in. De Tilburgse Bouwkundestudent finishte niet bij de voorste mannen.

De drie Avanswielrenners reden mee bij de ‘heren zonder licentie’, wielrenners die niet zijn aangesloten bij de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie. De vier overige categorieën waren: dames zonder licentie, dames met licentie en de twee verschillende groepen van heren met licentie: amateurs/sportklasse en de junioren/elite/beloften. [CT]