Punt02: Stampvol Den Bosch

Geen ideaal scenario

Grofweg 170 studenten. Dat is volgens de meest recente cijfers van Studielink het aantal eerstejaarsstudenten dat dit jaar extra binnenkwam bij de Academie voor Marketing (AM) in Den Bosch. Extra, dus meer dan in 2010. Geweldig natuurlijk, maar het brengt ook risico’s met zich mee zo is te lezen in de nieuwe Punt. Neem het grote aantal nieuwe docenten. In de aanloop naar het studiejaar werd er een heel bataljon aangetrokken: 17 stuks. Geen ideaal scenario geeft academiedirecteur Inge Wessels toe: ‘Daar houden we ook heel nadrukkelijk een vinger aan de pols. Ze krijgen allemaal een docentcoach, zitten op de kamer met ervaren collega’s en ze krijgen meer tijd om hun colleges voor te bereiden.’

Verhuftering

‘Verhuftering is overal. Het beste voorbeeld is het grove taalgebruik van Geert Wilders tegen premier Rutte tijdens de Algemene Beschouwingen. De Tweede Kamer is geen schoolplein! Politici hebben een voorbeeldfunctie’, aldus Hans Werdmölder, Avanslector Jeugd en Veiligheid. De puinhoop in de kantines, parkeerproblemen in Breda, vieze toiletten. Het blijven bronnen van ergernis op Avans. In Punt02 een achtergrondartikel over de regels van Avans en hoe die nageleefd worden. Heeft het Rode Boekje zin of moeten de academies strenger gaan optreden?

In Punt02 proberen we ook een oplossing te bieden voor de blowers onder de Avansstudenten. Het Nederlandse gedoogbeleid ligt onder vuur. Hoe moeten zij straks aan hun wiet komen? Verder vind je in de nieuwe krant een interview met Miss Brabant en Avansstudent Sandy Lufino, lees je welke smoesjes Avansstudenten gebruiken als ze te laat zijn in de les en testen we kruidnoten.

De krant ligt vandaag in de bakken en is hier digitaal te vinden. [AR]