Verslaggever over Arabische Lente

Rechten opeisen

Tijdens zijn avontuur lukt het Eikelboom toch om Tunesië in te komen, om verslag te doen van de revolutie. Later blijkt het een trend te zijn die zich doorzet in Egypte, Libië, Syrië en nog veel meer Arabische landen. Burgers eisen hun rechten op door de straat op te gaan. Het is een gebeurtenis die hoogstwaarschijnlijk in de geschiedenisboeken komt te staan.

Komende woensdag geeft Jan Eikelboom een lezing. Deze wordt georganiseerd in het kader van de CMD-minor ‘Immersive Storytelling’. Hij vertelt hierin over de wijze waarop hij verslag deed van de ‘Arabische Lente’. Hij deelt zijn ervaringen en hij gaat in op de manieren waarop hij de gebeurtenissen heeft vertaald naar rapportages voor televisie. Hij spreekt ook over de rol die het medium speelt in de keuzes die gemaakt worden en over verhalende structuren.

Alle geïnteresseerden zijn welkom, maar er zijn niet veel plaatsen meer beschikbaar. De lezing wordt gehouden op 5 oktober van 10.00 tot 12.00 uur in lokaal HF003 in het Avansgebouw aan de Hogeschoollaan in Breda. [HS]