Avans trakteert op lunch vanwege D-lob

Werd de C-lob nog geopend met een praatje en een Bossche Bol, de D-lob moet het doen zonder officieel startsein. Dat wil overigens niet zeggen dat er niet stil wordt gestaan bij de nieuwe aanbouw. Om te vieren dat Avans Den Bosch honderden studentenplekken rijker is, trakteert het College van Bestuur op een lunch. Tussen 11.00 en 13.00 uur kunnen medewerkers en studenten belegde broodjes scoren op de begane grond van de D-lob.

Picknicktafels

Veel nieuws is er niet te ontdekken in de D-lob. Net als haar broertje de C-lob, die anderhalve maand geleden werd geopend, biedt de kersverse aanbouw een verbluffend uitzicht op de treurwilgen van het Westerpark. Ook het meubilair is een kopie. Op de eerste verdieping staan rode banken, de tweede herbergt witte picknicktafels en op de bovenste etage is gekozen voor luxe, ronde tafels.

Het verschil tussen de twee aanbouwen, zit ‘m in de werkplekken. Waar in de C-lob nog plaats was voor leslokalen, is de D-lob volledig gereserveerd voor studentenwerkplekken. Daarbij is er ook goed geluisterd naar de kritiek van studenten. Terwijl in de rest van het gebouw een chronisch tekort aan stopcontacten is, kunnen studenten hun laptop in de D-lob overal inpluggen.

Vierde verbouwing

Later deze week wordt er nog champagne ontkurkt voor de vierde verbouwing in Den Bosch, ditmaal aan het pand van de Akademie voor Kunst & Vormgeving | St. Joost. Tijdens de open dag van zaterdag 12 november verricht Marja Kamsma om 11.00 uur het officiële lintjesknipwerk. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

C-lob: Werkplekken met geweldig uitzicht 26-9-2011