Brabants netwerk voor audiovisuele sector

Studenten Audiovisuele Vormgeving (maar bijvoorbeeld ook Animatie) aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost hoeven voortaan niet verder te zoeken. KONKAV moet hét platform worden waar kunstenaars, instellingen, studenten en bedrijven elkaar gaan vinden.

Onzichtbaar

KONKAV is ontwikkeld door de provincie, het brabants kenniscentrum kunst en cultuur (bkkc), Playgrounds en AVEC Brabant. Hun opvatting is dat de audiovisuele sector ‘groot en sterk is, maar te weinig zichtbaar’ en te veel versnipperd. Het belangrijkste doel van KONKAV is daarom ‘het inzichtelijk maken van het netwerk, de inhoud en de kracht van de audiovisuele sector in Noord-Brabant’.

Onderdeel van KONKAV is een online magazine met nieuws en achtergronden, informatie, een agenda, vacatures, stages, pitches, projecten en persoonlijke profielen. Iedere kunstenaar, student en andere professional kan een profiel aanmaken, dat gemakkelijk te linken is aan Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter en Vimeo.

Feestje

Het nieuwe platform wordt op donderdag 1 december feestelijk gelanceerd op AKV|St. Joost in Breda. Vanaf 13.30 uur is de inloop. Kijk hier voor meer informatie en om je aan te melden voor de lanceringsbijeenkomst. [LJ]

Bekijk hier het promotiefilmpje van KONKAV: