Brand Vughterstraat: geen Avansstudenten

Vandaag keerde het grootste gedeelte van de bewoners terug in hun woningen. Alleen de studentenkamers in het pand waar de brand ontstond, Vughterstraat 126, zijn niet vrijgegeven. Voor de acht studenten die op dit adres staan ingeschreven, zoekt woningcorporatie Zayaz een vervangende ruimte.

Kortsluiting

Bewoners vermoeden dat het vuur is ontstaan door kortsluiting van een elektrisch kacheltje. Student Sonja van den Heuvel huurt sinds tweeëneenhalf jaar een kamer in het pand. De brand brak uit bij haar buurmeisje. ‘Ze heeft nog geprobeerd om te blussen met water uit een wastafel. Ze stond er niet bij stil dat er een brandblusser in de buurt was’, vertelt ze tegenover Brabants Dagblad.

Zaterdag kwamen de studenten poolshoogte nemen bij hun uitgebrande woning. Ilona Verhagen  betreurt tegenover Omroep Brabant vooral het verlies van haar laptop en foto's: ‘Toen we hier vrijdagavond aankwamen, wisten we niet wat we zagen. Overal was vuur, veel vuur, het kwam overal uit. Ik ben waarschijnlijk alles kwijt.’ [CT]