Fietsenstalling Breda klaar

Na een korte periode van alternatieve stallingen rondom het gebouw aan de Hogeschoollaan, kunnen vanaf vandaag de fietsen in de vernieuwde stalling. De stalling biedt veel meer plaatsen en is voorzien van een stuurdraagsysteem, waarbij de fiets aan het stuur wordt opgehangen.

Coating

Overigens wordt een gedeelte van de stalling tijdens de zomervakantie afgebroken. Het gaat hier om de dubbele stalling die de gehele zijde bestrijkt parallel aan het Avansgebouw. De coating hiervan is niet goed en begint al los te laten. Daarnaast staat deze stalling nu tijdelijk op tegels omdat hij anders om zou vallen. Tijdens de zomervakantie wordt de ondergrond waarop de stalling staat iets afgegraven waardoor de afwatering minder schuin is en de stalling wel op de betonplaten bevestigd kan worden.

Fietsverlichting

Medewerkers en studenten in Breda krijgen aanstaande donderdag tussen 8.30 uur en 10.30 uur de gelegenheid hun fietsverlichting te laten controleren door de politie. Deze deelt dan geen boetes uit. Een aanwezige fietsenmaker zal ter plaatse kleine mankementen herstellen. Dit gebeurt in het kader van de landelijk actie ‘Ik val op’ van Veilig Verkeer Nederland. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Avans Breda bouwt megafietsenstalling 31-10-2011