Het regent Avans Roosterapps

Student Technische Informatica in Breda Vincent de Smet heeft een nieuwe roosterapp voor Android ontwikkeld. Hiermee kun je je rooster van de komende dagen en zelfs weken bekijken. Daarnaast haalt hij direct het tentamenrooster op als dat beschikbaar is. Dat wordt op de dag van het tentamen dikgedrukt weergeven.

Sixdroid

De student heeft de nieuwe app op de markt gebracht omdat de vorige Android app helaas is gestopt. Onder de naam Sixdroid zijn zes studenten van de Bredase Academie voor ICT en Bussiness begonnen met de Avans roosterapp. Die is inmiddels uit de lucht door alle chaos op het gebied van roostering.

Ook de Applevariant van Informaticadocent Wim Verhoef, heeft het lange tijd niet gedaan. ‘Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook geen energie meer in ga steken om ‘m alsnog werkend te krijgen’, biechtte de ontwikkelaar op in Punt01. Maar de ware Apple aanhangers hoeven niet te vrezen, want de roosterapp van Verhoef is weer in de lucht. [HS]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Punt01: Tips om bij de les te blijven 15-09-2011
Onenigheid houdt #roosterapp uit de lucht 24-03-2011