Met Avans op wintersport

Het Koppel neemt in week 10 van het tweede blok de bus naar in het Franse wintersportwalhalla Val Thorens. De studievereniging van de opleiding Werktuigbouwkunde in Den Bosch vraagt 309 euro voor een van haar 44 beschikbare plaatsen. In ruil ben je van 21 tot en met 28 januari verzekerd van vervoer, accommodatie en een skipas.

La Joue de Loup

Studievereniging Bold is een week eerder eveneens in Frankrijk te vinden. De studenten Communication en Multimedia Design (CMD) in Breda vertrekken 13 januari en verblijven drie dagen in La Joue du Loup. Per persoon ben je 159 euro kwijt en in totaal zijn er veertig plaatsen. Het gezelschap keert overigens pas op 17 januari terug in Nederland. De studievereniging waarschuwt studenten dat er die dag, en de dag ervoor, herkansingen zijn op Avans.

Bredase studenten die geen CMD studeren, hoeven overigens niet te wanhopen. Zoals ieder jaar wordt het zogenoemde Studentenwintersport (StuWi) georganiseerd. Tussen 27 januari en 5 februari puilt het Franse skigebied Les Sybelles uit van de Nederlandse studenten. Ook de Bredase studentensportverening Bress vaardigt een delegatie af. Deelname aan StuWi kost 369 euro.

Wil je mee?

Inschrijven voor StuWi kan nog tot 5 december via studentenwintersport.nl en voor meer informatie kun je contact opnemen met Bress. CMD-studenten kunnen zich voor de reis van Bold opgeven via de website van de studievereniging. Bossche studenten die meewillen naar Val Thorens moeten hun naam, telefoonnummer, jaar en opleiding mailen naar info@hetkoppel.nl. [CT]