Met je versierde wc in de krant

Tien weken lang wordt een ‘studentenhuis van de week’ doorgelicht op de website van de krant. Wat voor soort studenten wonen er? Hoe is de sfeer in huis? Wat is het motto of de spreuk van het huis? En welk biermerk wordt er eigenlijk gedronken?

Vieze hoekjes

Herendispuut FIOD trapte af met hun huis aan de Pasbaan (‘De Pasbaan kent geen sluitingstijd!’) Openhartig vertelden zij over vrouwen en de vieze hoekjes van het huis. Vorige week was damesdispuut Dylectus aan de beurt om een rondleiding te geven door hun studentenhuis aan de Teteringenstraat. Daarbij werd vooral het rijkversierde toilet geshowd.

Deze week staat herendispuut Brutus in de schijnwerpers. Het mannenhuis aan de Wilhelminastraat wordt voornamelijk bewoond door (oud-)Avansstudenten en is berucht om zijn huisfeesten, twee keer per jaar. ‘Dat zijn altijd erg mooie feestjes’, aldus student Rainier van IJzendoorn, student Communication & Multimedia Design.

De studentenhuisserie heeft nog zeven afleveringen te gaan. Overigens mogen ook niet-dispuutshuizen zich melden. Dus wil jij ook met je huisgenoten in BN DeStem? Wacht niet langer en stuur zelf een mailtje naar internet@bndestem.nl. [LJ]