Punt03: Niet over de crisis wel over geld

Dan ben je als student krap bij kas en wil je lekker koken en een nieuwe outfit scoren met krap 20 euro op zak. Onmogelijk? Je moet wel wat schaamte overwinnen, maar het kan zo lees je in Punt.

Miljonair

Het is niet alleen maar armoe troef in deze krant. Oud-Avansstudent en miljonair Laurens Simonse vertelt over zijn succes als ondernemer. ‘Laatst sprak iemand me aan in de kroeg. Hij vroeg of ik hem 50.000 euro kon lenen zodat hij een jaar lang professioneel kon pokeren. Toen dacht ik wel: “Ga weg man, ik sta hier lekker een biertje te drinken”.’

Enkele ‘beursexperts’ van Avans geven beleggingstips. ‘‘Nu staat de AEX  op 300. Heel laag dus. Theoretisch is 0 de ondergrens, maar reëel bekeken denk ik dat ‘ie de komende maanden niet verder gaat zakken dan 200. Begin volgend jaar is de grootste pijn waarschijnlijk achter de rug en is het een goed moment om te investeren’, aldus Vincent Rutte, docent aan de Academie voor Financieel Management in Den Bosch.

Smerig geld

Twee studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu hebben onderzocht hoe smerig geld eigenlijk is. Is er verschil in de hoeveelheid bacteriën op biljetten, muntgeld en pinpassen?

Welke opleiding moet je nú volgen om straks verzekerd te zijn van een riant startsalaris? Het verrassende antwoord lees je in Punt03.

Bij Sodexo worden de rijen bij de kassa inmiddels langer omdat er niet meer cash betaald kan worden. Tijd- én geldrovend, zullen sommigen oordelen. Pak daarom deze Punt en lees hem in de rij bij de kantine, in de lift of tijdens je tussenuur. Het kost je niks, maar levert je misschien wel wat op. [AR]

Punt03 ligt vanaf vandaag in de bakken en is hier digitaal te vinden.