Terug naar overzicht

Scanner vervangt Bossche uitrijdkaarten

De laatste tijd hebben de Paleiskwartier-parkeerders het niet gemakkelijk. De gemeente verving twee weken geleden het betalingsysteem in de parkeergarage. De nieuwe betaalpunten accepteren alleen geen uitrijdkaarten. Avansmedewerkers zijn daardoor nu gedwongen om met de uitrijdkaart naar de balie van de parkeergarage te lopen.

Geen alternatief

Het is geen onoverkomelijk probleem, maar wel onhandig, vindt ook Arnaud Opdam van de Diensteenheid ICT en Facilitaire diensten: ‘De gemeente introduceert een nieuw betaalsysteem, maar biedt tegelijkertijd nog geen alternatief voor de uitrijdkaarten. Dat is niet slim. Maar als het goed is, krijgen we deze of volgende week scanapparatuur die gekoppeld is aan het nieuwe betalingssysteem.’

Dankzij die scanapparatuur kunnen medewerkers aan het einde van de werkdag hun biljet, dat ze krijgen als ze de parkeergarage binnenrijden, laten scannen bij de receptie. Daarmee is hun parkeergeld meteen betaald. ‘We weten alleen niet precies wanneer we de apparatuur en de bijbehorende software binnenkrijgen’, aldus Opdam. ‘Het is heel vervelend dat het zo loopt, maar we zijn daarin volstrekt afhankelijk van de gemeente.’

Niet bijgemaakt

Ondertussen raken de uitrijdkaarten bij de receptie van Avans op. Ze worden door de komst van het nieuwe betaalsysteem namelijk niet meer bijgemaakt door de gemeente. Opdam: ‘Mochten er geen uitrijdkaarten meer zijn, dan zullen medewerkers hun parkeerkosten moeten voorschieten om ze later te declareren. Maar laten we hopen dat die tussenoplossing niet nodig is.’ [CT]

Meer lezen?