Social media: ‘Vrienden staan nooit uit’

Gebruik en misbruik

Avans organiseert maandelijks een lezing. Daarmee wil de hogeschool alle belangstellenden deelgenoot maken van ontwikkelingen in het onderwijs en de diverse onderzoeken waar zij dagelijks met de studenten aan werkt.

Dit keer zijn de studenten Integrale Veiligheid aan de beurt. Zij demonstreren tijdens de zevende Academielezing de mogelijkheden van social media. De positieve kanten zoals netwerken en ervaringen delen, worden besproken. Maar ook manieren waarop het sociale netwerk wordt misbruikt, komen aan bod.

24/7 bereikbaar

Nog niet eens zo lang geleden was het nog normaal om vanuit een telefooncel te bellen en communicatie ging een stuk langzamer. In een paar decennia zijn de tijden flink veranderd. De reclame van Hi laat deze verandering goed zien: ‘Vrienden staan nooit uit.’ Van iedereen wordt verwacht dat hij of zij 24/7 bereikbaar is.

Aanmelden

Aanmelden voor de lezing ‘De digitalisering van de samenleving gaat in sneltreinvaart, maar gaan we er ook op vooruit?, kan hier en is verplicht. De Avans Academielezing is op 9 november van 19.30 tot 21.00 uur in collegezaal HF003 van Avans Hogeschool aan de Hogeschoollaan 1 in Breda. De zaal is open vanaf 19.00 uur, toegang en een kopje koffie zijn gratis. [HS]