Studenten ASIS voorbereid op werkveld

De studenten moesten verschillende workshops en lezingen bijwonen. Zo werd hen onder andere verteld hoe ze hun CV het beste konden opstellen en hoe zij zichzelf moeten presenteren tijdens sollicitatiegesprekken.

Cultuurverschillen

Door deelname aan workshops werden de studenten bewust gemaakt van het belang goed om te gaan met van cultuurverschillen als de studenten gaan werken in het buitenland.

Tijdens de ‘Five Card Trick’ – waarbij niet gepraat mocht worden – kwamen studenten er bijvoorbeeld achter dat cultuurverschillen wel eens een valkuil zouden kunnen vorming in de samenwerking. De deelnemers konden tijden het spelletje hun eigen reactie toetsen.

Alumni-vereniging

Tijdens een lezing aan een goed gevulde collegezaal met studenten werd uitgelegd hoe belangrijk het is om lid te zijn van de alumnivereniging:  ‘Studenten kunnen iets voor alumni betekenen en andersom kunnen oud-studenten advies geven over actuele ontwikkelingen in het werkveld’, verklaart Raymond Ruijten, ASIS Alumni Coördinator aan Avans. [SD]