Taalvaardigheid studenten bedroevend

Het onderzoek van ‘Hogeschooltaal’ leert ook dat 90 procent van de hbo-studenten behoefte heeft aan bijscholing in de Nederlandse taal. Tijdens het symposium zullen verschillende visies van bestuurders, taalwetenschappers en ervaringsdeskundigen op deze voortschrijdende problematiek aan bod komen.

Symposium Taalvaardigheid

Na lezingen van onder andere Paul Rüpp (bestuursvoorzitter Avans Hogeschool), Saskia Boelema (wethouder onderwijs Breda) en Theo Pullens (neerlandicus en onderzoeker) wordt de middag afgesloten met een discussie over toekomst van Nederlandse taal en de resultaten van leren toetsen via internet. Het volledige programma kan je vinden op www.taalsymposium.nl.

Het symposium vindt plaats op dinsdagmiddag 22 november van 15.30 tot 19.00 uur in en rond het auditorium van Avans aan de Hogeschoollaan 1 in Breda. In de pauze worden broodjes geserveerd en na afloop krijg je een bundel waarin onder andere de lezingen zijn opgenomen.

Kosten voor het symposium bedragen 25 euro. Inschrijven kan via de website www.taalsymposium.nl, wees er snel bij want er zijn een beperkt aantal kaarten beschikbaar. [SD]