Avans fietst tegen kanker

Vorig jaar deden Jo Timmermans en Frans van Seggelen al mee aan de Alpe d’HuZes. Dit jaar hebben vijftien sportievelingen zich verenigd in twee teams: Tour d'Avans 1 en Tour d'Avans 2. Daarnaast doet Nies Rijnders, directeur van Avans School of International Studies, ook mee. Hij heeft samen met een aantal vrienden een team gevormd.

Alle mensen die meedoen kunnen gesponsord worden. Het doel is om per persoon minstens 2.500 euro op te halen. Al het geld wordt overgedragen aan KWF Kankerbestrijding en komt ten goede aan onderzoek en projecten rondom kanker.

Gezellig meetrainen

Heleen Westerhoff, medewerker van de Academie voor ICT en Business in Breda, zit in Tour d’Avans 1. Ze vertelt dat de twee teams samen 35.000 euro op hopen te halen. Vanaf januari gaat de training echt beginnen. ‘Dan krijgen we een trainingsschema. Bij die trainingen mag iedereen aansluiten: studenten en medewerkers.’ Ze vertelt dat niet iedereen zes keer de berg gaat beklimmen. ‘Sommigen wel hoor, een stuk of acht van ons geloof ik. Anderen gaan minder vaak.’

Warming-up in Brabant

De twee Tour d’Avans teams worden ondersteund door Avans Vitaal. Op donderdag 24 mei wordt door Avans Vitaal, net als vorig jaar, een fietstocht georganiseerd langs de drie Avanssteden. Alle medewerkers kunnen meedoen voor een bedrag van 10 euro. Hiermee sponsoren ze het KWF.

Steun en volg de klimmers

Je kunt de fietsers die Alpe d’Huez gaan beklimmen sponsoren en volgen. Om Nies Rijnders te steunen kun je op zijn persoonlijke actiepagina kijken. En wil je de twee Tour d‘Avans teams volgen? Kijk dan op de website of op Facebook. Om de teams te sponsoren kijk je op de site van team 1 of van team 2. [MvdB]