Avans voor Serious Request

Ieder jaar zet 3FM zich vlak voor Kerst in voor een ‘stille ramp’. Drie DJ’s sluiten zich vrijwillig op in het Glazen Huis en draaien een hele week lang plaatjes voor geld. Dit jaar komt het geld ten goede aan moeders die geraakt zijn door oorlog- of conflictsituaties. Het Glazen huis is te vinden in Leiden. Behalve 3FM zet ook Avans zich in voor het goede doel.

Sjoelen en warme chocolademelk

De Academie voor Sociale Studies in Den Bosch gaat op woensdag 21 december geld ophalen voor Serious Request. Studenten van de Juridische Hogeschool hebben zich daar bij aangesloten. Van 11.00 tot 12.30 uur kun je in lokaal C006 van alles doen. Warme chocolademelk drinken, sjoelen, een armband maken voor je moeder. Ook kun je door het hele gebouw voor 50 cent grabbelen in grabbeltonnen.

Schaapjes knuffelen in Breda

De Pabo in Breda organiseert op 21 december een hele dag om geld in te zamelen. Het programma staat nog niet helemaal vast, maar waarschijnlijk komt er ’s ochtends een kerststal te staan op het plein aan de Hogeschoollaan. Met echte schapen. Je kunt tegen betaling op de foto in de kerststal. De stal zal er tot ongeveer 15.00 uur staan.

Vanaf 16.00 uur is er een programma speciaal voor studenten en docenten van de Pabo. Er draait een film en daarna wordt er gegeten in de lokalen en gangen. Na het eten zijn er nog tot 21.00 uur films te zien. Alle opbrengsten worden verdubbeld door de directie van de academie.

Tilburg

Vorig jaar verzorgde S.V. Totus, de Tilburgse studentenvereniging van Avans, ook een actie voor Serious Request. Het is nog niet zeker of dat dit jaar ook gaat gebeuren. Houd daarom voor meer informatie de site van Totus in de gaten.

Nachtuniversiteit en Circus Request

Behalve acties van Avans, zijn er ook andere acties in Avanssteden rondom Serious Request. Zo organiseert de Universiteit van Tilburg de Nachtuniversiteit. Op donderdagavond 22 december kun je vanaf 20.15 uur op de campus in verschillende gebouwen iets doen. Er zijn workshops, er komen artiesten en je kunt theatervoorstellingen bijwonen.

De dag daarna, op 23 december, kun je naar 013 in Tilburg. Giel Beelen verzorgt daar een avondprogramma onder de naam ‘3FM Circus Request’. Er komen cabaretiers en er zal muziek zijn. Omdat Giel niet in het Glazen huis mag zitten (hij heeft er al drie jaar op rij gezeten en neemt een jaartje verplicht rust), zamelt hij op deze manier geld in. De avond begint om 20.00 uur en kaartjes kosten 15 euro. [MvdB]