Koekjes eten voor het goede doel

Het RETT syndroom komt alleen bij meisjes voor. Het zenuwstelsel ontwikkelt zich niet goed, waardoor in vrijwel alle gevallen de meisjes niet kunnen praten en lopen. De symptomen treden op vanaf een leeftijd van 6-18 maanden.

Koop een megacourgette

In lokaal HG304 staat een aantal glunderende dames te kijken naar hoe goed de verkoop loopt. ‘Het meeste is al verkocht’, vertellen ze enthousiast. ‘De kopers stonden hier al om half 9 voor de deur.’ Op de tafels liggen allerlei dingen uitgestald: van een zelfgekweekte megacourgette tot stapels tweedehands boeken. Je kunt ook koektrommels gevuld met koeken kopen. ‘Leuk voor op de afdeling.’

Worstenbroodjes, lotjes en spinning

Behalve spullen worden er ook lootjes verkocht en kun je worstenbroodjes bestellen. De worstenbroodjes worden woensdag 21 december afgeleverd op school en uitgedeeld aan de bestellers. De trekking van de loterij vindt zaterdag 17 december plaats. Er zijn ruim veertig prijzen te winnen, zoals een fles champagne en theaterbonnen.

Op diezelfde zaterdag is er ook een spinningmarathon in sportschool Van Gils. De opbrengsten daarvan gaan ook naar de Nederlandse RETT syndroom vereniging.

Je kunt nog tot 16.00 uur vandaag spullen kopen in lokaal HG304. [MvdB]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

ASB voert actie tegen RETT 12-12-2011