Lichaam Dylan Proosten gevonden

Oorzaak

De 19-jarige scholier aan het Radius-college in Breda werd sinds 12 december al vermist. Na een personeelsfeest van C1000 in Terheijden is hij niet teruggekeerd. Over de oorzaak van de dood van de jongen kan de politie nog geen uitspraak doen. Proosten werd gevonden in een open veld, vlakbij het café waar hij het laatst werd gezien.

Zoekactie

De speurtocht van zijn vrienden had niets opgeleverd: via Facebook en Twitter werd iedereen gewezen op de verdwijning van de jongen en opgeroepen naar hem uit te kijken. Ook hingen in Tilburg en Breda overal posters in bushokjes en op lantaarnpalen.

Maandag werd nog met behulp van de ME naar sporen in de buurt van de plek gezocht waar hij het laatst werd gezien: zijn portemonnee en mobiele telefoon werden gevonden in de buurt van rivier de Mark. Het lichaam van de jongen werd uiteindelijk slechts op vijftig meter afstand van het doorzochte gebied aangetroffen.

Tweede vermissing

Sinds gistermiddag wordt in de Mark gezocht naar de vermiste 26-jarige Youri Bicker. De jongen studeert aan de Technische Universiteit in Eindhoven. Na een avond stappen in Breda kwam Bicker niet aan op zijn eindbestemming: zijn ouderlijk huis in de Haagse Beemden. Zijn ouders sloegen niet direct alarm omdat Bicker wel vaker een nachtje bij vrienden sliep.

Gisteren werd met behulp van een helikopter de omgeving afgezocht. Ook werd met een boot de Mark afgespeurd. De zoekactie naar de student wordt vandaag hervat. [SD]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Vermist: Dylan Proosten 15-12-11