Meer samenwerking JHS en Den Bosch

Door het sluiten van dit convenant geven de gemeente en de JHS elkaar de positie van ‘preferred partner’. Dat houdt in dat ze elkaar voortaan aanbevelen bij andere partijen en gebruik maken van elkaars netwerk. De krabbels onder het convenant werden gezet door Gerard Hupperetz, directeur van de JHS, en de Bossche wethouder Huib van Olden.

Docent op stage

Concreet komt er bijvoorbeeld een onderlinge uitwisseling van medewerkers. Docenten van de JHS kunnen een bedrijfsstage lopen bij de gemeente, om daarna die actuele praktijkervaring weer in te zetten tijdens hun lessen. Andersom gaan medewerkers van de gemeente vaker gastcolleges geven op de JHS.

Maar ook studenten zullen zeker gaan profiteren van het convenant. Stage lopen bij de gemeente Den Bosch moet voortaan veel makkelijker te regelen zijn. Verder wil de gemeente (geanonimiseerde) casussen uit de eigen praktijk gaan leveren, die de JHS dan kan gebruiken in het onderwijs; dit ook weer om studenten beter voor te bereiden op een stage of baan bij de gemeente Den Bosch. [LJ]