Meet and greet met je toekomstige baas?

De oriëntatiemarkt is bedoeld voor alle Bossche eerste- en tweedejaarsstudenten Accountancy (AC) en Bedrijfseconomie (BE). De bijeenkomst is dit jaar een ‘walking mini-congres’, aldus de organiserende docenten Toine van Boxel en Jan Straver. Dat betekent dat de studenten meer actief gaan deelnemen dan in voorgaande jaren.

Activiteiten

Zo moet elke student twee lezingen bijwonen van professionals uit het beroepenveld. Daarnaast vinden de hele dag door in kleinere groepjes ‘meet & greet’-sessies plaats met potentiële collega’s of bazen naar keuze. Zoals altijd zijn de accountantskantoren goede vertegenwoordigd, maar er zijn bewust ook meer ‘controllers’ gevraagd zodat ook de studenten BE aan hun trekken komen.

In het Bossche Atrium is de hele dag een stagemarkt, waar oudere AFM-studenten die nu stage lopen openhartig vertellen over hoe dat ze bevalt. De oriëntatiedag is op donderdag 8 december en duurt van 9.00 tot 15.30 uur. [LJ]