Studenten bedenken ruimtevluchtreclame

De studenten van de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) werkten samen met communicatiebureau The Communication Company (TCC). Om de ruimtevluchten onder de aandacht te brengen, bedenkt dit bedrijf een reclamecampagne voor SXC.

Reclameposters ontwerpen

De groep studenten bestond uit tweedejaars van het onderwijsblok productmanagement en vierdejaars van de minor branding. Na een college van Cees Faes, de directeur van TTC, vertrokken de studenten naar het reclamebureau. In groepjes van vier zijn ze daar bezig geweest met het bedenken van drie reclameposters.

Susan van Elteren, docent Branding, vertelt dat het de bedoeling was om op Virgin in te haken. Die maatschappij komt namelijk eerder op de markt met ruimtevluchten dan SXC. ‘Een aantal studenten kwam met het idee om “Don’t be a space Virgin” op een poster te zetten.’ Daarnaast ontwierpen de studenten een poster waarop was te zien dat je bij Virgin in een stoel zit zoals in een vliegtuig, maar dat je bij SXC kan liggen en door het transparante dak kan kijken.

Input voor TCC

Van Elteren is erg tevreden over het project. ‘Dit was echt een succes, dus we gaan kijken of we dit op reguliere basis kunnen invoeren.’ Ze vertelt dat het nog niet zeker is of de ontwerpen van de studenten ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden. ‘Maar TCC gebruikt ze in ieder geval wel als input voor de echte campagne.’ [MvdB]