Terug naar overzicht

Verboden om op je gsm te kijken

Minute to know it is de catchy titel van het evenement. Daarbij denk je aan iets heel anders dan het bijpraten van eerstejaarsstudenten Commerciële Economie over wat hen tijdens de opleiding te wachten staat. Toch is dat laatste waar het evenement komende donderdag om draait. Alleen dan in net zo’n hip jasje als de titel doet vermoeden.

Stropdas

Minute to know it refereert naar de duur van de presentaties, legt vierdejaarsstudent Stef de Vries uit: ‘Ik weet uit ervaring dat presentaties nog weleens langdradig kunnen zijn.  Ik bedoel, als ik tijdens een gastcollege niet op mijn telefoon had gekeken, was het een goed college. Daarom hebben wij gekozen voor presentaties van tien minuten. In korte tijd komen de studenten veel te weten.’

Daarnaast wordt de aandacht van studenten vastgehouden door de onderwerpkeuze. ‘De studenten leren dus niet alleen hoe ze het beste een CV kunnen maken’, vertelt Stef. ‘Maar bijvoorbeeld ook hoe ze hun stropdas moeten strikken. En we houden aan het eind van het evenement een quiz waarin de studenten een smartphone kunnen winnen.’

Creatieve gedeelte

Naast Minute to know it staan er donderdag nog twee evenementen op de rol. Elk van de drie klassen van de minor verzorgt haar eigen evenement. De dertig studenten van iedere klas hebben zich daarbij opgesplitst. Zo is er een groep studenten verantwoordelijk voor het draaibroek, houden andere studenten zich bezig met het creatieve gedeelte en is er een team Communicatie & PR.

Stef zit in de laatstgenoemde groep. Vooral het regelen van sponsors en gastsprekers vond hij pittig: ‘Je hebt als student alleen een schoolnetwerk, we kennen maar weinig mensen in het bedrijfsleven. Op het laatste moment kon een van de sprekers bovendien niet aanwezig zijn. Toen hebben we besloten om haar te interviewen en dat op film te zetten.’ Nu maar hopen dat de eerstejaarsstudenten tijdens dat fragment niet op hun telefoon kijken. [CT]

 

Meer lezen?